Wednesday, August 25, 2010

Ashabul kahfi 1

1st time post psl Ashabul kahfi ni...sp ye ahlinya? 

Ahli y terdiri dari 8 orang bakal saintis dalam bidang masing-masing ~K.ili, K.aidah, K.mah, Cik Aish, Cik Habib7hari, Cik Sufi al-Baraqi, Cik Muna, and Cik Mirae~, InsyaAllah..

Ashabul Kahfi-4eva.
Baru-baru ni kelapan-lapan orang sama-sama mencari ketenangan diri di Masjid Besi, Putrajaya. Alhamdulillah, Allah bersama dengan sesiapa yang mengejar dan mendambakan redhaNya. Ketenangan itu hadir ketika sama-sama iftar di tepi tasik sambil menikmati alam ciptaan Ilahi. Sekali lagi, ketenangan datang bertemu hati-hati yang rindukan kasih Ilahi ketika solat berjemaah. Masing-masing "release" dengan bebanan yang dipikul setelah menceritakan segala-galanya yang terbuku kepadaNya.

Alhamdulillah, Ashabul kahfi makin kuat melangkah. Kerja-kerja terakhir lab thesis diteruskan sampai lewat malam. 2 Thumbs up..ada yang terus terawih kat lab sementara tunggu result, ada yang qiam terus, ada yang bertungkus-lumus tolong siapkan bekalan makanan dan hantarkan kepada sesiapa yang balik lewat. Semuanya bekerja seperti satu FAMILY.. 

Di mana lagi akan ku cari keluarga kedua seperti kalian. Moga kita sentiasa bersamaNya. Kita disatukan keranaNya dan satu hari pasti dipisahkan keranaNya. Sabar ye sahabat2 dengan dugaan lab thesis masing-masing. Setiap hari I tak pernah lupa doakan kalian. Biar sama-sama berjaya, biar sama-sama mendaki gunung kejayaan. Tq a lot..for being my frenz!

7 comments:

  1. sufi al baruqi? haha, ahli baru ker..

    ReplyDelete
  2. alamak...ingat kdai baraqah maju tdi...sori deh!!!hehe..

    ReplyDelete
  3. huuu, sedeyh sya, jeles k.ili panggey korang ashabul kahfi..huuuu

    jelesnyeee~

    geng 'ibadurrahman tadek?
    klu ade nak join~

    ReplyDelete
  4. ade sejarah sebab panggil ashabul kahfi.. try tengok ahli die cane.. sume kuat-----? haha

    ReplyDelete
  5. Ms Syami...jgn sdih..

    de history psl ashabul kahfi ni..kite citer blkng2 je ye..malu la nk story dlm ni~~~~

    ouh..geng 'ibadurrahman? pe kate sume FB as de mmbers of dis grup??jom sume join nk??

    Habib..
    Kuat??? kuat33..

    ReplyDelete
  6. sya,glrn x memberi makna ap2 kalo kita tak berusaha ke arah tu=)

    ReplyDelete